נא להמתין...

תכנון הוראה – הוראת נושא לימודי לתלמידים תת-משיגים

|

אסנת סברון

|
צפיות: 2871
|
דרוג  (0)

דף עזר לתכנון הוראה למורים המלמדים בכיתות מב"ר/אומ"ץ/אתגר

 

בחרו נושא מתוכנית הלימודים.

השתמשו בטבלה שלהלן לתכנון דרך ההוראה של נושא זה לתלמידים בכיתת מב"ר:

 

הגדרה

הגדרה כללית של הנושא הנלמד

 

 

 

 

מיפוי נושא

מושגים ותתי נושאים שהנושא מכיל

 

 

מושגים ותתי נושאים הקשורים לנושא

 

 

קביעת מטרות בלימוד הנושא

בהלימה למטרות ההוראה שבמד"ל - תכנים ומיומנויות

[ההתייחסות הראשונית היא לכל מטרות ההוראה של הנושא על פי המד"ל]

 

 

 

 

 

בהתייחס למיקום הנושא בתוכנית הלימודים על פיה עובד המורה – תכנים ומיומנויות

 

 

בהתייחס לנושאים שנלמדו ולמושגים אליהם נחשף כבר התלמיד [התת-משיג]

ולמידת הפנמתם

 

 

בהתייחס למושגים המרכיבים את הנושא: מופשטים ומוחשיים

 

 

בהתייחס לקשיים האפשריים שמזמן הנושא לתלמיד התת-משיג

 

 

מיון מטרות ההוראה שבמד"ל וקביעת המטרות המתאימות

[ככלל מומלץ להתחיל במטרה המתייחסת לרכישת הידע הבסיסי: התלמיד יכיר/התלמיד ידע... לציין לעצמכם מהן המטרות שלא תתייחסו אליהן כלל, ומהן המטרות אליהן תחזרו בהמשך]

 

 

 

 

קביעת יעדים להשגת המטרה

תכנון שלבי עבודה שיובילו למטרה שנקבעה

 

[השאירו למפגש הבא...]

 

 

















































 




נושאים קשורים: אזרחות | אזרחות וחברה
תגיות: מב"ר | אומ"ץ | אתגר
 
תגובות ‏‎(‏‎0 תגובות‏‎)‏‎
תגובות ‏‎(‏‎0 תגובות‏‎)‏‎
הוספת תגובה
שם השולח:
דוא"ל:
 
*כותרת:
תוכן:
 
© כל הזכויות שמורות למטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים